Zoals u waarschijnlijk wel heeft gemerkt zijn er eind mei storingen geweest op ons netwerk. Die storingen waren het gevolg van onderhoudswerkzaamheden aan de Eurofiber-ring. Eurofiber is de grootste partij in Nederland die internetverbindingen verzorgt voor bedrijven en providers zoals Google, KPN en T-Mobile.
Uitbreiden netwerkcapaciteit Eurofiber
Als gevolg van het toenemende dataverbruik is Eurofiber momenteel op meerdere plekken bezig met het uitbreiden van de netwerkcapaciteit. Tijdens voorbereidende werkzaamheden is er iets misgegaan, waardoor glasvezelkabels in de verdrukking zijn gekomen. Op 15 mei gebeurde dat in Hoogeveen en op 22 mei in Zuidwolde. Daardoor ontstond er ineens een probleem op ons netwerk. Een vervelende situatie. Vooral ook omdat het vrij lang duurde voordat het probleem opgelost kon worden.
Afspraken gemaakt met Eurofiber
Omdat we dit soort storingen in de toekomst willen voorkomen, hebben we afspraken gemaakt met Eurofiber en de verantwoordelijke aannemer. In het vervolg worden onderhoudswerkzaamheden van tevoren gecommuniceerd, ook als er geen impact wordt verwacht. Daarnaast heeft de aannemer aangegeven welke technische maatregelen genomen worden om dit soort overlast te voorkomen.
Betere communicatie
Bij storingen is een duidelijke communicatie belangrijk. Daarom wordt u voortaan ook via e-mail geïnformeerd over eventuele onderhoudswerkzaamheden die van invloed kunnen zijn op ons netwerk. U kon daar al informatie over vinden op onze app en op onze website.
Alternatieve verbinding binnenkort beschikbaar
Na de zomer is wordt gestart met de uitbreiding van Glasvezel Noord. Het is de bedoeling dat hiermee een 2e koppelpunt wordt gerealiseerd. Daardoor kunnen we in het geval van een storing buiten ons netwerk schakelen naar een alternatieve verbinding.